keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Teoriatunti, korkkari

Ryhmään kuului: Menni jonka blogista katson tämän tiedon, Sanna, Aina ja Osku sekä minä.


Tehtävänämme oli kirjoittaa Jarin pitämästä teoriasta blogiin.
Meidän myös piti korjata teksti. 
Tässä pääpiirteittäin Jarin selitys korkkarin huollosta.

- ei tarvitse suojavälineitä

- hydrauliikkapumppuun vettä
- paineet täysille (n. 6kg)
- jos laite vinoilee niin painetta lisää
- ruisku kannattaa pestä paineet letkuissa
- jos letku pullistuu, paikkaa se maalarinteipillä
- avaa runkosuodatin vaikka paineet on sisällä ja ruuvi on jäykkä
- putsaa korkkari paineilmalla
- levitä letkut ja maadotuspiuha lattialle.
- letkujen päältä voi ajaa vaikka trukilla
- maadotuspiuhat pitäisi irrottaa, koska ne on työturvallisuusriski.
- maaleja ei tartte ohentaa
- hajotusilmasuutin ja ainesuutin kuuluu lattialle

Tässä ne mitä muistetaan. 

Ja tässä korjaus tekstiin! 

- suojavälineet tarvitsee olla

- pumppuun öljyä
- paineita n. 2 kg
- jos laite vinoilee, ota paineet pois ja tarkista koneen kunto
- ruiskua ei saa pestä paineet letkuissa, eli paineet pois
- jos letku pullistuu, sulje paineilma
- älä avaa runkosuodatinta jos metallisuoja on erittäin tiukka, koska laitteistossa on painetta, joka pitää päästää pois.
- älä koskaan putsaa korkkarin paineilmalla
- pidä letkut ja maadotuspiuha siistissä järjestyksessä.
- letkujen lyttäämistä tulee välttää!
- maadotuspiuhaa pitää käyttää, jotta vältät staattiseen sähkön muodostumista ja mahdollista siitä johtuvaa kipinöintiä.
- maalit tarvitsee ohentaa
- hajoitusilmasuutinta ja ainesuutinta pitää käsitellä varoen ja ainesuuttimeen ei saa tulla naarmuja! 

   
  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti